Od czego zależy skuteczność reklamy?

Ważnym elementem każdego przekazu reklamowego jest język reklamy. Od tego środka przekazu zależy bardzo dużo i doskonale zdają sobie z tego twórcy reklam. Język reklamy jest potężną siłą o czym świadczy popularność reklam wykorzystujących dowcip językowy czy skojarzenia. Specjaliści od reklamy wykorzystują różnie mechanizmy i zabiegi jakimi są: wieloznaczność używanych zdań, czy celowe użycie sprzecznego komunikatu. Duże znaczenie w reklamie ma również użycie kolorów. Odpowiednio dobrane kolory do danej grupy docelowej wzbudzają emocje, a także pozwalają na identyfikację osobowości. By komunikat reklamy był efektywny i wzbudzał zainteresowanie musi być przekazany w sposób intersujący i efektowny, nie może naruszać ogólnie przyjętych zasad i norm społecznych. Przekaz staje się bardziej wiarygodny gdy specjaliści zastosują tzw. syndrom aureoli, gdzie wychodzi się z założenia, że osoba znana, celebryta , specjalista czy autorytet w danej dziedzinie skuteczniej przekona potencjalnych klientów do zakupu określonych towarów i usług.

Witaj ! Nazywam się Jeremi Nowacki prowadzę bloga poświęconego tematyce mediów. Na blogu znajdziesz najnowsze artykuły dotyczące reklamy i funkcjonowania mediów. Jeśli masz pytania zapraszam do komentowania albo skorzystania z formularza kontaktowego.
Both comments and pings are currently closed.