DZIENNIK JAKO TYP WYDAWNICTWA

W jednym z takich artykułów scharakteryzowano dziennik jako typ wydawnictwa. Stwierdzono, że cieszy się on największą poczytnością głównie dzęki nowinkom, ciekawostkom, niezwykłościom, a nawet plot­kom – materiałom najbardziej pożądsnym przez tzw. masowego odbiorcę. „Co publiczności po rozumie w dzienniku? ona ma swój rozum i wie dobrze, gdzie czego szukać tam końcu, gdzie doniesienia o trucicielach i innych osobliwościach”.W tych samych Rozmaitościach ukazała się m.in. zwięzła „Historia dziennikarstwa” od czasów najdawniejszych po współczesność, z uwzglę­dnieniem zarówno tytułów polskich,jak i obcych oraz podkreśleniem szeregu niejasności związanych z początkami. „Niektórzy wyprowadzi­li je z Aten i Sparty, drudzy z tak zwanych dziennych aktów (acta diurna) Rzymu, inni wreszcie w późniejsze przenoszą się czasy i z analogii imienia wywodzą początek gazet z Wenecji”. Wszystko to prawdopodobne, zdaniem autora, ale nie opiera się na „żadnym dowodzie historycznym”

Witaj ! Nazywam się Jeremi Nowacki prowadzę bloga poświęconego tematyce mediów. Na blogu znajdziesz najnowsze artykuły dotyczące reklamy i funkcjonowania mediów. Jeśli masz pytania zapraszam do komentowania albo skorzystania z formularza kontaktowego.
Both comments and pings are currently closed.